En lista

När fick du reda på att du var gravid? 27 december 2010.
Var bebisen planerad? Händer det så händer det...
Mådde du illa mycket? I början mådde jag skit!
Hur blev ditt hår? Blev ingen skillnad tror jag.
Hade du mycket halsbränna? Ingenting alls.

Grät du för ingenting? Hände några gånger.

Var du känslig? Lite väl känslig vissa gånger kanske.
Vad gillade du för mat? Under en del av graviditeten så var korv det enda som gick i.
När kände du bebisens första sparkar? Någon gång mellan vecka 20 och 22.

Var du ofta orolig? Nej, kan jag inte påstå.
När började du läcka bröstmjölk? Läckte aldrig någon mjölk.
Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? Någon tidning köpte jag.
Sparkade bebisen mycket? Lagom mycket.
Fick du bristningar? Några stycken.
Blödde du någongång? När? Under graviditeten? Fick en blödning i vecka 35.
Levde du på som vanligt? Ja, de gjorde jag väl.

Hur gammal var du när du blev gravid? 21 år.
Hur tog dina föräldrar det? Dom blev glad. Barnbarn nummer 13 i skaran :)
Hur tog din partner det? Han skrattade som en liten flicka :D

Vart bodde du/ni? I vårat hus i Söderala.
Hur ofta gick du till mvc? På dom vanliga besöken som alla går på. Varken mer eller mindre.
Hur många ultraljud gjorde du? Beror på hur man ser det. Ett gjordes i v18. Sen gjorde dom ett vaginalt och ett vanligt när jag var in för blödningen.

Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Det skulle gå fort och inte göra så ont :)

Hur började din förlossning? Värkar i ryggslutet. Sen gick vattnet.
Hur många timmar tog din förlossning? Från första värken tills hon var ute tog det 4 timmar och 15 minuter.
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt.
Hur mycket var du öppen när du kom in? 10 cm.
Vilken smärtlindring tog du? Ingen alls.
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? Inte en aning. 4 krystvärkar och sen var hon ute.
Blev det komplikationer? Nej. 
Fick du sy? Ja, något enstaka stygn syddes.
Vad tyckte du var jobbigast? Att det kändes som att jag skulle skita ner mig. Men de gick bra :)
Var du rädd för något? Att jag skulle skita ner mig.

Skrek du? Nej jag svor långa och fina ramsor.
Hur många var inne i förlossningsrummet? Barnmorskan, en sköterska, Chrille och jag va ju faktiskt också där.

Hade du någon nära med dig? Chrille.
Hur var vikt och längd? 2956 gram och 48 cm lång.
Ögonfärg: Mörkblå.
Hårfärg: Brun.
Ammade du? Ja.

Ammar du nu? Ja.
Hur gammal är bebisen nu? En månad och en dag.
Vad tyckte du om förlossningen? Det absolut häftigaste jag gjort. Vilken känsla!

Planerar ni ett till? Klart Tone ska få ett syskon. Men det dröjer minst 9 månader :)
När kommer andra barnet? Sen.
Hur är ert förhållande nu? Det är underbart!<3

Vilken vecka födde du i? 38+4


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0